Με έμφαση στα θέματα
Κτηματολογίου και Κληρονομιών
Το γραφείο ιδρύθηκε
το έτος 1975
Δίκτυο συνεργατών
σε όλη την Ελλάδα

ΧΩΡΟΙ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ PILOTIS Τι επιτρέπεται και τι απαγορεύεται

Με το Ν. 960/1979 επιβλήθηκε για πρώτη φορά η υποχρέωση σε όλες τις αιτήσεις για οικοδομικές άδειες να προβλέπονται χώροι στάθμευσης αυτοκινήτων . Οι χώροι μπορούσαν να τοποθετηθούν στον ακάλυπτο χώρο του οικοπέδου , στο υπόγειο της οικοδομής και στον ακάλυπτο υπόστυλο χώρο ( pilotis) της οικοδομής αυτοί . Στο υπόγειο της οικοδομής οι χώροι αυτοί μπορούσαν να είναι και αυτοτελείς οριζόντιες ιδιοκτησίες , κάτι που δεν ίσχυε στις θέσεις που προβλέπονταν στον ακάλυπτο χώρο της οικοδομής .

ΧΩΡΟΙ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ PILOTIS Τι επιτρέπεται και τι απαγορεύεται

Το πρόβλημα δημιουργήθηκε με τίς θέσεις στάθμευσης στον υπόστυλο χώρο (pilotis) της οικοδομής και το καθεστώς που ισχύει για αυτές τις θέσεις . Ας τα πάρουμε ένα-ένα για όλες τις κατηγορίες των θέσεων στάθμευσης  

  • Οι χώροι στάθμευσης στο υπόγειο της οικοδομής είτε είναι περίκλειστοι είτε ελεύθεροι ( με διαγραμμίσεις των ορίων τους ) μπορούν να αποτελέσουν αυτοτελείς οριζόντιες ιδιοκτησίες και φυσικά να μεταβιβαστούν ελεύθερα όπως τα διαμερίσματα
  • Οι κλειστοί χώροι στάθμευσης που προβλέπονται ακάλυπτο υπόστυλο χώρο ( pilotis) της οικοδομής ( περίκλειστοι χώροι στάθμευσης) μπορούν να αποτελέσουν αυτοτελείς οριζόντιες ιδιοκτησίες και φυσικά να μεταβιβαστούν ελεύθερα όπως τα διαμερίσματα
  • Οι ανοιχτοί χώροι στάθμευσης που προβλέπονται ακάλυπτο υπόστυλο χώρο ( pilotis) της οικοδομής θεωρούνται ως ανήκοντες στα κοινόχρηστα και κοινόκτητα μέρη της οικοδομής και δεν μπορούν να αποτελέσουν αντικείμενο σύστασης αυτοτελούς οριζόντιας ιδιοκτησίας . Αυτό σημαίνει ότι οι θέσεις αυτές είναι κοινόχρηστες αλλά με την πράξη σύστασης και κανονισμού της οικοδομής μπορεί να συμφωνηθεί ότι θα ανήκουν στην αποκλειστική χρήση μίας συγκεκριμένης οριζόντιας ιδιοκτησίας της ίδιας οικοδομής ως παρακολούθημα μίας συγκεκριμένης οριζόντιας ιδιοκτησίας και δεν μπορεί να μεταβιβαστεί αυτοτελώς σε οποιοδήποτε τρίτο. Υπάρχει ένα θέμα σχετικά με τις θέσεις αυτές οι οποίες αρχικά προβλέπονταν ότι μπορούν να αποτελέσουν αυτοτελείς οριζόντιες ιδιοκτησίες και με αποφάσεις του Αρείου Πάγου κρίθηκε ότι αυτή η συμφωνία είναι άκυρη. Για την κατηγορία αυτών των συμβάσεων στις οποίες προβλέπεται ότι η θέση στάθμευσης αποτελεί οριζόντια ιδιοκτησία τα δικαστήρια δέχονται ότι κατά μετατροπή και ερμηνεία της βούλησης των συμβαλλομένων μπορούν να θεωρηθούν ως χώροι αποκλειστικής χρήσης υπέρ των ιδιοκτητών τους με την απαραίτητη προϋπόθεση ότι είναι ιδιοκτήτες οριζόντιας ιδιοκτησίας στην οικοδομή .
  • Οι ανοιχτοί χώροι στάθμευσης που προβλέπονται ακάλυπτο χώρο της οικοδομής αποτελέσουν θεωρούνται ως ανήκοντες στα κοινόχρηστα και κοινόκτητα μέρη της οικοδομής και δεν μπορούν να αποτελέσουν αντικείμενο αυτοτελούς οριζόντιας ιδιοκτησίας . Αυτό σημαίνει ότι οι θέσεις αυτές είναι μέν κοινόχρηστες αλλά με την πράξη σύστασης και κανονισμού της οικοδομής μπορεί να συμφωνηθεί ότι θα ανήκουν στην αποκλειστική χρήση μίας συγκεκριμένης οριζόντιας ιδιοκτησίας της ίδιας οικοδομής ως παρακολούθημα της συγκεκριμένης οριζόντιας ιδιοκτησίας και δεν μπορεί να μεταβιβαστεί αυτοτελώς σε οποιοδήποτε τρίτο..

Δ Εκδοση

Πρόσφατα άρθρα

lex
ΝΟΜΟΛΟΓΙΑ – ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ – ΑΛΦΑΒΗΤΙΚΟ ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
Απρίλιος 26, 2021
ΝΟΜΟΛΟΓΙΑ – ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ – ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΟ ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
Απρίλιος 25, 2021
lex
Μία ακόμη εφαρμογή τίθεται σε ισχύ από 26-4-2021 και αφορά την έκδοση αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο του πιστοποιητικού κτηματογραφούμενου ακινήτου (ΠΚΑ).
Απρίλιος 25, 2021
ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΤΙΚΕΣ ΕΓΚΥΚΛΙΟΙ ΚΑΙ ΕΓΓΡΑΦΑ ΤΟΥ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ
Απρίλιος 20, 2021
ΜονΠρωτΘεσ 1853/2021 Σε περίπτωση που οριστικοποιηθούν οι πρώτες εγγραφές αυτός που αναγράφεται στο κτηματολογικό φύλλο του ακινήτου αποκτά την κυριότητα αυτού- Τι δικαιώματα έχει ο αληθής κύριος – Πως μπορεί να επανακτήσει την κυριότητα του ακινήτου που απώλεσε λόγω οριστικοποίησης των πρώτων εγγραφών
Μαρ 30, 2021