Με έμφαση στα θέματα
Κτηματολογίου και Κληρονομιών
Το γραφείο ιδρύθηκε
το έτος 1975
Δίκτυο συνεργατών
σε όλη την Ελλάδα

Αρείου Πάγου 498/2011 Επιδόσεις προς το Δημόσιο -Αποκλειστικά προς το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους. Η επίδοση δικογράφου προς το νομικό παραστάτη του Δημοσίου ως αντίκλητό του και όχι στον Υπουργό των Οικονομικών και μάλιστα στην εδρεύουσα στην Αθήνα Κεντρική Υπηρεσία του Ν.Σ.Κ. δεν είναι έγκυρη και δεν παράγει έννομες συνέπειες.

Για να είναι έγκυρη η επίδοση προς το Δημόσιο του σχετικού δικογράφου πρέπει, με ποινή την ακυρότητα, να γίνει τόσο στον Υπουργό Οικονομικών, όσο και στο αρμόδιο όργανο που εκπροσωπεί το Δημόσιο στη συγκεκριμένη δίκη, προδήλως για μεγαλύτερη εξασφάλιση των συμφερόντων του Δημοσίου. Αν το δικόγραφο δεν επιδοθεί προς τον Υπουργό των Οικονομικών και προς το αρμόδιο όργανο που εκπροσωπεί το Δημόσιο, τότε η “επίδοση” δεν ολοκληρώθηκε και δεν παράγει έννομες συνέπειες με αποτέλεσμα να επέρχεται ακυρότητα ανεξάρτητα από τη βλάβη του Δημοσίου, η οποία εξετάζεται αυτεπαγγέλτως από το δικαστήριο και μπορεί να προταθεί σε οποιοδήποτε στάση της δίκης (Ολ.ΑΠ 34/1988 ό.π., ΑΠ 1105/2005).

Αρείου Πάγου 498/2011 Επιδόσεις προς το Δημόσιο -Αποκλειστικά προς το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους. Η επίδοση δικογράφου προς το νομικό παραστάτη του Δημοσίου ως αντίκλητό του και όχι στον Υπουργό των Οικονομικών και μάλιστα στην εδρεύουσα στην Αθήνα Κεντρική Υπηρεσία του Ν.Σ.Κ. δεν είναι έγκυρη και δεν παράγει έννομες συνέπειες.

Περαιτέρω, κατά μεν τη διάταξη του άρθρου 40 παρ. 1 του π.δ/τος 671/1982 “Οργάνωση των Νομικών Υπηρεσιών της Διοίκησης”, που εκδόθηκε κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 10 παρ. 6 του ν. 1256/1982: “Το κύριο προσωπικό των μονάδων που αναφέρονται στο άρθρο 2 του παρόντος έχει εκ της θέσεως του και άνευ άλλου αποδεικτικού στοιχείου την κατά νόμον απαιτουμένη πληρεξουσιότητα για την παράσταση ενώπιον όλων των δικαστηρίων και αρχών κατά την εκδίκαση όλων των αστικών, ποινικών, φορολογικών ή άλλων διοικητικών υποθέσεων του Δημοσίου”, κατά δε τις διατάξεις του άρθρου 7 παρ.2 περίπτ. γ’ και 3 περίπτ. α’ του π.δ/τος 282/1996 “Οργανισμός του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους”, “Ο Πρόεδρος του Ν.Σ.Κ α)… β)… γ) υπογράφει τα αποδεικτικά των επιδιδομένων στο Δημόσιο κάθε είδους δικογράφων και δικαστικών αποφάσεων, καθώς και κάθε εγγράφου, που αφορά σε υπόθεση της αρμοδιότητας του (άρθρο 7 παρ. 2 περίπτ. γ’). Ο Πρόεδρος του Ν.Σ.Κ με πράξη του μπορεί να εξουσιοδοτήσει Νομικό Σύμβουλο ή Πάρεδρο από αυτούς που υπηρετούν στην Κεντρική Υπηρεσία για να υπογράφουν “με εντολή του”: α) τις εκθέσεις επίδοσης εγγράφων και δικογράφων προς το Δημόσιο (άρθρο 7 παρ. 3 περίπτ.α’)”.

Βλ. πλήρες κείμενο της απόφασης ΕΔΩ

Δ Εκδοση

Πρόσφατα άρθρα

ΑΠ 294/2020 Απαιτείται διπλή μεταγραφή όταν σε ένα συμβολαιογραφικό έγγραφο περιέχονται δύο πράξεις : Μεταβίβαση κυριότητας και σύσταση επικαρπίας – Τι ισχύει , όμως , με την καταχώριση του συμβολαίου στο κτηματολογικό φύλλο του ακινήτου;
20 Νοεμβρίου, 2020
Έγγραφο της Κτηματολόγιο ΑΕ ΑΠ 0859665/12.12.2008 Με το έγγραφο αυτό ορίζεται ο τρόπος καταχώρισης των ενοχικών δικαιωμάτων στο κτηματολογικό φύλλο του ακινήτου και στο πεδίο ΠΡΟΣΘΕΤΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ -ΛΟΙΠΟΙ ΧΩΡΟΙ
13 Νοεμβρίου, 2020
Γνωμοδότηση Νομικού Συμβουλίου του Κράτους 213/2007 Με την παραπάνω γνωμοδότηση παρέχονται οδηγίες προς τις υπηρεσίες του Δημοσίου για τον τρόπο και τη διαδικασία συναίνεσης του Δημοσίου σε ακίνητα «άγνωστου» ιδιοκτήτη
12 Νοεμβρίου, 2020
ΧΩΡΟΙ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ PILOTIS Τι επιτρέπεται και τι απαγορεύεται
9 Νοεμβρίου, 2020
lex
Εφετείου Πειραιώς 446/2020 Με την αναφορά του ΚΑΕΚ στην αγωγή δεν προκύπτει αμφιβολία ως προς τη θέση και την ταυτότητά του ακινήτου – Οθωμανικά κτήματα Αττικής – Εφόσον δεν πρόκειται για δημόσιο κτήμα, στο οποίο περιλαμβάνεται και το δάσος, είναι δυνατή η κτήση κυριότητας με έκτακτη χρησικτησία και μετά την 11.9.1915
6 Νοεμβρίου, 2020