Με έμφαση στα θέματα
Κτηματολογίου και Κληρονομιών
Το γραφείο ιδρύθηκε
το έτος 1975
Δίκτυο συνεργατών
σε όλη την Ελλάδα

Αρείου Πάγου 498/2011 Επιδόσεις προς το Δημόσιο -Αποκλειστικά προς το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους. Η επίδοση δικογράφου προς το νομικό παραστάτη του Δημοσίου ως αντίκλητό του και όχι στον Υπουργό των Οικονομικών και μάλιστα στην εδρεύουσα στην Αθήνα Κεντρική Υπηρεσία του Ν.Σ.Κ. δεν είναι έγκυρη και δεν παράγει έννομες συνέπειες.

Για να είναι έγκυρη η επίδοση προς το Δημόσιο του σχετικού δικογράφου πρέπει, με ποινή την ακυρότητα, να γίνει τόσο στον Υπουργό Οικονομικών, όσο και στο αρμόδιο όργανο που εκπροσωπεί το Δημόσιο στη συγκεκριμένη δίκη, προδήλως για μεγαλύτερη εξασφάλιση των συμφερόντων του Δημοσίου. Αν το δικόγραφο δεν επιδοθεί προς τον Υπουργό των Οικονομικών και προς το αρμόδιο όργανο που εκπροσωπεί το Δημόσιο, τότε η “επίδοση” δεν ολοκληρώθηκε και δεν παράγει έννομες συνέπειες με αποτέλεσμα να επέρχεται ακυρότητα ανεξάρτητα από τη βλάβη του Δημοσίου, η οποία εξετάζεται αυτεπαγγέλτως από το δικαστήριο και μπορεί να προταθεί σε οποιοδήποτε στάση της δίκης (Ολ.ΑΠ 34/1988 ό.π., ΑΠ 1105/2005).

Αρείου Πάγου 498/2011 Επιδόσεις προς το Δημόσιο -Αποκλειστικά προς το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους. Η επίδοση δικογράφου προς το νομικό παραστάτη του Δημοσίου ως αντίκλητό του και όχι στον Υπουργό των Οικονομικών και μάλιστα στην εδρεύουσα στην Αθήνα Κεντρική Υπηρεσία του Ν.Σ.Κ. δεν είναι έγκυρη και δεν παράγει έννομες συνέπειες.

Περαιτέρω, κατά μεν τη διάταξη του άρθρου 40 παρ. 1 του π.δ/τος 671/1982 “Οργάνωση των Νομικών Υπηρεσιών της Διοίκησης”, που εκδόθηκε κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 10 παρ. 6 του ν. 1256/1982: “Το κύριο προσωπικό των μονάδων που αναφέρονται στο άρθρο 2 του παρόντος έχει εκ της θέσεως του και άνευ άλλου αποδεικτικού στοιχείου την κατά νόμον απαιτουμένη πληρεξουσιότητα για την παράσταση ενώπιον όλων των δικαστηρίων και αρχών κατά την εκδίκαση όλων των αστικών, ποινικών, φορολογικών ή άλλων διοικητικών υποθέσεων του Δημοσίου”, κατά δε τις διατάξεις του άρθρου 7 παρ.2 περίπτ. γ’ και 3 περίπτ. α’ του π.δ/τος 282/1996 “Οργανισμός του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους”, “Ο Πρόεδρος του Ν.Σ.Κ α)… β)… γ) υπογράφει τα αποδεικτικά των επιδιδομένων στο Δημόσιο κάθε είδους δικογράφων και δικαστικών αποφάσεων, καθώς και κάθε εγγράφου, που αφορά σε υπόθεση της αρμοδιότητας του (άρθρο 7 παρ. 2 περίπτ. γ’). Ο Πρόεδρος του Ν.Σ.Κ με πράξη του μπορεί να εξουσιοδοτήσει Νομικό Σύμβουλο ή Πάρεδρο από αυτούς που υπηρετούν στην Κεντρική Υπηρεσία για να υπογράφουν “με εντολή του”: α) τις εκθέσεις επίδοσης εγγράφων και δικογράφων προς το Δημόσιο (άρθρο 7 παρ. 3 περίπτ.α’)”.

Βλ. πλήρες κείμενο της απόφασης ΕΔΩ

Δ Εκδοση

Πρόσφατα άρθρα

Πώς διορθώνονται τα λάθη της κτηματογράφησης όταν αναγράφεται ανακριβής διεύθυνση του ακινήτου στο κτηματολογικό φύλλο
19 Φεβρουαρίου, 2021
Εφετείο Πειραιά 51/2021 Χρησικτησία – Σε ακίνητο που βρίσκεται μέσα σε σχέδιο πόλεως ή μέσα σε οικισμό που προϋφίσταται του έτους 1923 ή μέσα σε οικισμό κάτω των 2.000 κατοίκων που έχει ο οριοθετηθεί , ο νομέας του θεωρείται κύριος έναντι του Δημοσίου, εφόσον κατά την κτήση της νομής συντρέχει το στοιχείο της καλής πίστης .
14 Φεβρουαρίου, 2021
Κάντο από το σπίτι με ένα κλίκ ! Όλες οι ηλεκτρονικές εφαρμογές του κτηματολογίου στον υπολογιστή σας!
10 Φεβρουαρίου, 2021
Δεν απαιτείται το πιστοποιητικό του άρθρου 54α (ΕΝΦΙΑ) στις περιπτώσεις α) μεταγραφής κληρονομητηρίου ή πιστοποιητικού του αρμόδιου δικαστηρίου περί αποποίησης ή μη κληρονομίας β) μεταγραφής του πρακτικού συμβιβαστικής επίλυσης διαφοράς γ) μονομερούς εξάλειψης υποθήκης ή στην άρση κατάσχεσης
2 Φεβρουαρίου, 2021
ΕφΠειρ 35/2021 Όταν ο συγκύριος του ακινήτου δεν κάνει χρήση του ακινήτου δικαιούται να ζητήσει αποζημίωση χρήσης από τον συγκύριο που έχει την αποκλειστική χρήση του ακινήτου- Πως καθορίζεται η αποζημίωση χρήσης .
1 Φεβρουαρίου, 2021