Με έμφαση στα θέματα
Κτηματολογίου και Κληρονομιών
Το γραφείο ιδρύθηκε
το έτος 1975
Δίκτυο συνεργατών
σε όλη την Ελλάδα

Μεταπτυχιακό στο κτηματολόγιο με Fast Track διαδικασίες

Μεταπτυχιακό στο κτηματολόγιο: Ιδρυση του Διατμηματικού Μεταπτυχιακού Προγράμματος (ΔΜΠ) στο ΑΠΘ.

Η ίδρυση του Διατμηματικού Μεταπτυχιακού Προγράμματος (ΔΜΠ) «Κτηματολόγιο: Νομικές, τεχνικές και περιβαλλοντικές διαστάσεις» στο ΑΠΘ ήταν μία αξιόλογη πρωτοβουλία η οποία ήρθε να καλύψει ένα σημαντικό κενό στην διαρκώς εξελισσόμενη έρευνα στο κτηματολογικό δίκαιο το οποίο ασφαλώς έχει και τεχνικές και περιβαλλοντικές διαστάσεις και για το λόγο αυτό την χαιρετήσαμε και ευχηθήκαμε να πετύχει στο σκοπό της . Οι θέσεις που προκηρύχθηκαν http://www.law.auth.gr/el/node/4019 ήσαν συνολικά 21 και κατανέμονταν 7 για τους πτυχιούχους Νομικής σχολής ,

Μεταπτυχιακό στο κτηματολόγιο με Fast Track διαδικασίες

7 για τους πτυχιούχους Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών και 7 για τους πτυχιούχους Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος . Το ενδιαφέρον τουλάχιστον από τους πτυχιούχους της Νομικής ήταν μεγάλο ( υποβλήθηκαν 160 αιτήσεις ) . Η μοριοδότηση σύμφωνα με την προκήρυξη καθορίζονταν με την (καταργημένη ήδη με το άρθρο 81 παρ. 26 το Ν. 4009/2011) διάταξη του άρθρου 4 § 1α ν. 3685/2008 με τα εξής κριτήρια:

α) Βαθμός πτυχίου, πολλαπλασιαζόμενος με τον συντελεστή 2,5 (ανώτατο όριο 25 μόρια).

β) Προφορική συνέντευξη, η οποία λαμβάνει κατ’ ανώτατο όριο 35 μόρια.
γ) Προηγούμενη ερευνητική δραστηριότητα ή συμμετοχή σε εκπαιδευτικά προγράμματα κινητικότητας φοιτητών, η οποία λαμβάνει κατ’ ανώτατο όριο 10 μόρια.

δ) Συναφής (με το ΔΠΜΣ) επαγγελματική εμπειρία, η οποία λαμβάνει κατ’ ανώτατο όριο 10 μόρια.

ε) Πιστοποιημένη γνώση ξένης γλώσσας, η οποία λαμβάνει κατ’ ανώτατο όριο 5 μόρια.

στ) Κατοχή δεύτερου πτυχίου ΑΕΙ, η οποία λαμβάνει πέντε (5) μόρια.

ζ) Κατοχή μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών προερχόμενου από τη Νομική ή την Πολυτεχνική Σχολή ή από τη Σχολή Γεωπονίας, Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος, η οποία λαμβάνει 10 μόρια.

Όπως φαίνεται και από τον πίνακα κατάταξης των επιτυχόντων και μή που δημοσιεύτηκε και σε αυτή τη διαδικασία δεν αποφεύχθηκαν οι γνωστές παθογένειες που εθιμικά έχουν επικρατήσει στο ΑΠΘ για την εισαγωγή των υποψηφίων στα μεταπτυχιακά τμήματα

  • Με τη χρήση του κριτηρίου της προφορικής συνέντευξης να έχει τον κυρίαρχο ρόλο στην επιλογή των υποψηφίων. Αυτό δεν γίνεται ούτε πρώτη και φυσικά ούτε και για τελευταία φορά . απλώς το είχαμε συνηθίσει στους διορισμούς στο Δημόσιο ( διάταγμα Παυλόπουλου ) . Αυτό , όμως το οποίο έγινε για μοναδική φορά ήταν ότι όλοι οι υποψήφιοι εξετάζονταν σε ένα αμφιθέατρο με την παρουσία όλων των συνυποψηφίων και καλούνταν να απαντήσουν ΣΕ ΜΙΑ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ διάρκειας 20 δευτερολέπτων με αντίστοιχο χρόνο για την απάντηση. Εύλογο , λοιπόν το ερώτημα: Πώς κατόρθωσε η επιτροπή να αξιολογήσει τον υποψήφιο σε 20 δευτερόλεπτα ; Και πώς βαθμολόγησε την κάθε απάντηση ;
  • Με τη χρήση της ισοβαθμίας στην τελευταία θέση των επιτυχόντων Είναι χαρακτηριστικό ότι στην τελευταία θέση ισοβάθμισαν 14 υποψήφιοι και έτσι θεωρούνται επιτυχόντες 20 υποψήφιοι από τη νομική κατεύθυνση αντί των 7 της προκήρυξης . Σε καμία άλλη θέση δεν υπάρχει τέτοιος αριθμός ισοψηφιών ( ο μεγαλύτερος αριθμός ισοβαθμιών είναι 7 στις θέσεις 25-31)
  • Δε γνωρίζουμε πώς αξιολογήθηκε η προηγούμενη επαγγελματική εμπειρία . Απάντηση θα είχαμε μόνο αν δημοσιεύονταν όχι η συνολική βαθμολογία αλλά Η ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ 7 ΚΡΙΤΗΡΙΑ. Έτσι θα μπορούσαμε να δούμε πώς αξιολογήθηκε η επαγγελματική εμπειρία υποψηφίων όπως π.χ. ο Φίλιππος Μπουρντένας , η Άννα Φώλια κ.α. με τις χιλιάδες ώρες ενασχόλησης στο κτηματολόγιο Θεσσαλονίκης

ΥΓ1     Να σημειωθεί η εκτός σειράς εξαιρετική επιλογή της Κων. Εμμανουηλίδου , εφέτου, ως διεγνωσμένου κύρους επιστήμονας , η οποία με τις αποφάσεις της ως πρώτη Κτηματολογική Δικαστής Θεσσαλονίκης άνοιξε δρόμους στο κτηματολογικό δίκαιο

ΥΓ2     Η κριτική στη διαδικασία δεν αναιρεί σε τίποτα την αξία των επιτυχόντων στους οποίους ευχόμαστε ΚΑΛΗ ΦΟΙΤΗΣΗ

ΥΓ3   Όταν  τα λάθη και οι παραλείψεις επισημαίνονται αυτό γίνεται για να μη επαναληφθούν , όχι απο διάθεση κριτικής ή γκρίνιας . Και στο κάτω-κάτω αυτά τα παιδιά δικαιούνται να γνωρίζουν πώς βαθμολογήθηκαν όχι μόνο για λόγους διαφάνειας αλλά και για να βελτιωθούν στα σημεία που έκριναν οι βαθμολογητές οτι μειονεκτούν

 

Δ Εκδοση

Πρόσφατα άρθρα

Έγγραφο 1400887/ΝΔ 93/11-3-2014 – Μεταγραφή πιστοποιητικού μη αποποίησης κληρονομιάς από δανειστή του κληρονόμου – Δεν απαιτείται πιστοποιητικό ΕΝΦΙΑ
16 Ιανουαρίου, 2021
“Βροχή” οι αγωγές από το Δημόσιο κατά ιδιοκτητών στην Καλαμαριά. Όταν το Δημόσιο βάζει νάρκες στην ολοκλήρωση του κτηματολογίου και αναιρεί τον νόμο 3127/2003 που το ίδιο ψήφισε με την άσκηση αγωγών για διεκδίκηση ολόκληρων οικοδομών σε όλη την Καλαμαριά
11 Ιανουαρίου, 2021
ΜονΠρωτΘεσ 12148/2015 Είναι δυνατή η κτήση κυριότητας σε οριζόντια ιδιοκτησία με χρησικτησία ακόμη και αν δεν έχει προηγηθεί πράξη σύστασης οριζόντιας ιδιοκτησίας
10 Ιανουαρίου, 2021
Αρείου Πάγου 991/2020 Για την μεταγραφή της πράξης αποδοχής κληρονομιάς δεν απαιτείται α) υπεύθυνη δήλωση των κληρονόμων ότι το Δημόσιο δεν διεκδικεί την έκταση γιατί η σχετική υποχρέωση αναφέρεται σε πράξη «εν ζωή» και όχι αιτία θανάτου και β) πιστοποιητικό του χαρακτήρα της έκτασης όταν η περιοχή είναι υπό κτηματογράφηση , η σχετική υποχρέωση υφίσταται όταν έχει ολοκληρωθεί η κτηματογράφηση και έχει κυρωθεί ο δασικός χάρτης
9 Ιανουαρίου, 2021
ΜονΠρωτΘεσ 28072/2007 Η διόρθωση των ονοματεπωνυμικών στοιχείων του δικαιούχου, τα οποία προκύπτουν από την αστυνομική ταυτότητα ή άλλα δημόσια έγγραφα με αποδεικτική ως προς τα στοιχεία αυτά ισχύ, καθώς επίσης στοιχείων σχετικών με το καταχωρισθέν δικαίωμα, τον τίτλο αυτού και το ιδιοκτησιακό αντικείμενο μπορούν να γίνουν οποτεδήποτε , ακόμη και μετά την οριστικοποίηση των πρώτων εγγραφών
8 Ιανουαρίου, 2021