Με έμφαση στα θέματα
Κτηματολογίου και Κληρονομιών
Το γραφείο ιδρύθηκε
το έτος 1975
Δίκτυο συνεργατών
σε όλη την Ελλάδα

Υπόθεση Παντελίδη: Οι μύθοι και η (νομική) πραγματικότητα

 

Υπόθεση Παντελίδη: Οι μύθοι και η (νομική) πραγματικότητα

Η υπόθεση του λαϊκού τραγουδιστή Π.Παντελίδη φαίνεται οτι “πουλάει” και για το λόγο αυτό βλέπουμε όχι μόνο στα gossip περιοδικά αλλά και σε σοβαρά έντυπα να φιλοξενούνται απόψεις κάθε σχετικού ή άσχετου με το θέμα που έχει γνώμη και άποψη για τη δικαστική εξέλιξη της υπόθεσης. Με αφορμή αυτή την υπόθεση άς δούμε τα νομικά προβλήματα  που θα αντιμετωπιστούν στο ατύχημα αυτό και ποιά  θα είναι η δικαστική εξέλιξη της υπόθεσης

Τι δεδομένα έχουμε ; 

Τα δεδομένα το ατυχήματος είναι τα ακόλουθα : Ο Παντελής Παντελίδης (ΠΠ) κινείται με όχημα ιδιοκτησίας και κατοχής  Αντ. Ρέμου (ΑΡ) και έχει 2 επιβάτες εκ των οποίων η μία επιβάτις έχει φορέσει τη ζώνη ασφαλείας και η δεύτερη όχι . Από το ατύχημα προκαλούνται υλικές ζημίες στο όχημα , τραυματίζεται θανάσιμα ο ΠΠ , βαριά η μία επιβάτις και ελαφρότερα η δεύτερη επιβάτις . Ο ΠΠ αποδεικνύεται απο την αιμοτολογική εξέταση οτι κατα το χρόνο του ατυχήματος οδηγούσε υπό την επήρεια αλκοόλ σε ποσοστό 2,72% γραμμάρια ανα λίτρο αίματος

Νομικό μέρος – Αξιώσεις ,  δικαιούχοι και υπόχρεοι της αποζημίωσης  

Από το ατύχημα γεννούνται για κάθε δικαιούχο οι ακόλουθες αξιώσεις ( άν και πώς μπορούν να ασκηθούν θα το δούμε  παρακάτω)

  1. Ο ιδιοκτήτης του οχήματος (ΑΡ) έχει αξίωση για τίς υλικές ζημίες που υπέστη το όχημα
  2. Οι κληρονόμοι του θανόντος οδηγού (ΠΠ) του οχήματος έχουν αξιώσεις  για έξοδα κηδείας , απώλεια εισοδήματος και χρηματική ικανοποίηση λόγω ψυχικής οδύνης
  3. Οι επιβάτιδες έχουν αξίωση για νοσήλεια , απώλεια εισοδήματος και χρηματική ικανοποίηση λόγω ηθικής βλάβης ή ενδεχομένως και ιδιαίτερης αποζημίωσης λόγω τυχόν αναπηρίας

Υπόχρεοι πρός αποζημίωση είναι για μεν του κληρονόμους του οδηγού του οχήματος η ασφαλιστική εταιρία που ασφάλιζε το όχημα για αστική ευθύνη ενώ για τίς επιβάτιδες υπόχρεοι είναι οι κληρονόμοι του  οδηγού του οχήματος  , ο κάτοχος του οχήματος και η ασφαλιστική εταιρία . Οι κληρονόμοι του οδηγού και ο κάτοχος ευθύνονται απεριόριστα και με την προσωπική τους περιουσία ενώ η ασφαλιστική εταιρία ευθύνεται μέχρι του ποσού των ασφαλιστικών καλύψεων με ελάχιστα όρια το ποσό των € 1.000.000,00 για σωματικές βλάβες ανά θύμα και το ποσό των € 1.000.000,00για τίς υλικές ζημίες του οχήματος ανεξάρτητα απο τον αριθμό των θυμάτων

Ποιές είναι οι συνέπειες οδήγησης υπό την επήρρεια μέθης

Η οδήγηση οχήματος υπό την επήρρεια μέθης σε ποσοστό πάνω από 1,10% γραμμάρια/λίτρο αίματος αντιμετωπίζεται ποινικά με ποινή φυλάκισης τουλάχιστον 2 μηνών , διοικητικό πρόστιμο € 1200,00 και αφαίρεση άδειας οδήγησης 6 μηνών . Από την άποψη δικαίου ιδιωτικής ασφάλισης η οδήγηση υπό την επήρρεια μέθης έχει ως συνέπεια την εξαίρεση απο το δικαίωμα ασφαλιστικής αποζημίωσης εφόσον η μέθη τελεί σε “αιτιώδη συνάφεια” με το ατύχημα δηλαδή όταν συνδέεται με το αποτέλεσμα και το ατύχημα δεν θα συνέβαινε άν ο οδηγός ήταν νηφάλιος. Με ποσοστό 2,72% που αγγίζει τα όρια της απώλειας συνείδησης θα είναι δύσκολο να αποδειχτεί οτι δεν υπάρχει αιτιώδης συνάφεια με το ατύχημα συνεπώς το πιθανότερο θα είναι να δεχτει το δικαστήριο οτι υπάρχει εξαίρεση απο την ασφαλιστική κάλυψη.

Ευθύνη ασφαλιστικής εταιρίας – κληρονόμων –  ιδιοκτήτη

Με βάση τα παραπάνω δεδομένα υπάρχει εξαίρεση απο την ασφαλιστική σύμβαση και η ευθύνη της ασφαλιστικής εταιρίας περιορίζεται στην αποζημίωση μόνο των “τρίτων” προσώπων που είναι οι 2 επιβάτιδες του οχήματος έναντι των οποίων δεν μπορεί να  προτείνει τη σχετική ένσταση . Σημειώνεται εδώ , οτι η εξαίρεση απο την ασφαλιστική κάλυψη δεν αφορά μόνο τους υποχρεωτικούς κινδύνους ασφάλισης ( αστική ευθύνη απο υλικές ζημίες και σωματικές βλάβες πρός τρίτους ) αλλά και τους προαιρετικούς κινδύνους ( ασφάλιση ιδίων ζημιών-μικτή , ασφάλιση οδηγού απο ατύχημα κ.α). Η αποζημίωση αυτή πρός τους τρίτους επιβάτες μπορεί να περιοριστεί εφόσον η ασφαλιστική εταιρία προτείνει την ένσταση συνυπαιτιότητας και το δικαστήριο δεχτεί οτι εν γνώσει της μέθης του οδηγού και εκ τούτου αδυναμίας οδήγησης του οχήματος απο αυτόν δέχτηκαν να επιβιβαστούν στο όχημα ( αυτό ισχύει και τίς 2 επιβάτιδες ) . Πρόσθετα η αποζημίωση για την επιβάτιδα που δεν φορούσε ζώνη ασφαλείας θα μειωθεί – εφόσον προβληθεί η σχετική ένσταση συνυπαιτιότητας- ανάλογα με το βαθμό που αυτό συνετέλεσε στην έκταση των σωματικών βλαβών που υπέστη συνήθως προσδιορίζεται σε ποσοστό 30% , πράγμα που σημαίνει οτι η σχετική αποζημίωση θα μειωθεί κατά το ποσοστό συνυπαιτιότητας.

Οι κληρονόμοι του θανόντος οδηγού δεν δικαιούνται αποζημίωσης για το θάνατο του οδηγού γιατι η ζημία εξαιρείται απο την ασφαλιστική σύμβαση λόγω της μέθης του οδηγού

Ο κάτοχος και ιδιοκτήτης του οχήματος δεν δικαιούται αποζημίωσης για τίς υλικές ζημίες του οχήματος απο την ασφαλιστική εταιρία γιατι η ζημία εξαιρείται απο την ασφαλιστική σύμβαση λόγω της μέθης του οδηγού, αντίθετα μάλιστα ευθύνεται έναντι των τρίτων προσωπικά και με την ατομική του περιουσία για όλο το ποσό της αποζημίωσης . Κοινώς , Αντώνη μπλέξαμε !!

Η ασφαλιστική εταιρία δικαιούται να αναζητήσει απο τους κληρονόμους του θανόντος οδηγού και τον κάτοχο του οχήματος κάθε ποσό που θα κληθεί να καταβάλει μέχρι του ποσού του ασφαλίσματος πρός τίς 2 επιβάτιδες του οχήματος έναντι των οποίων δεν μπορεί να προτείνει την εξαίρεση από την ασφαλιστική σύμβαση

Η υπόθεση έχει πολλές παραμέτρους και φυσικά θα απασχολήσει τα ακροατήρια των δικαστηρίων όπου είναι βέβαιο οτι θα μεταφερθούν όλα τα  νομικά επιχειρήματα που γεννήθηκαν

Δ Εκδοση

Πρόσφατα άρθρα

κτηματολογικά γραφεία
Κτηματολόγιο: Τελευταία ευκαιρία για διορθώσεις σε 296 ΟΤΑ? Ποιες περιοχές «κλείνουν» 31-12-2020 ! Τι συμβαίνει αν δεν διορθωθούν τα λάθη?
25 Σεπτεμβρίου, 2020
lex
Εγκύκλιος ΝΔ 0005/2000192/7-1-2020 – Καθορισμός της μορφής και του περιεχομένου του Τοπογραφικού Διαγράμματος Γεωμετρικών Μεταβολών που προσαρτάται σε δικόγραφα του ν. 2664/1998
19 Σεπτεμβρίου, 2020
lex
Αρείου Πάγου 598/2016 – Αιγιαλός – Η ιδιότητα του αιγιαλού ή του παλαιού αιγιαλού προκύπτει από φυσικά και μόνο φαινόμενα και δεν δημιουργείται με πράξη της Πολιτείας. Ο καθορισμός της έκτασης ως αιγιαλού ή του παλαιού αιγιαλού, ανήκει στην εκτίμηση όχι της διοίκησης αλλά του τακτικού Δικαστηρίου.
18 Σεπτεμβρίου, 2020
lex
ΠολΠρωτΑθ 2720/2017 Σε αυθαίρετα κτίσματα που έχουν νομιμοποιηθεί μπορεί να γίνει σύσταση οριζόντιας ιδιοκτησίας και διανομή
18 Σεπτεμβρίου, 2020
lex
ΜονΕφετΘεσ 986/2020 AirBNB Περιορισμοί στις μισθώσεις της γνωστής ψηφιακής πλατφόρμας όταν υπάρχει κανονισμός
18 Σεπτεμβρίου, 2020