Με έμφαση στα θέματα
Κτηματολογίου και Κληρονομιών
Το γραφείο ιδρύθηκε
το έτος 1975
Δίκτυο συνεργατών
σε όλη την Ελλάδα

Δασικές εκτάσεις: Πώς λύνονται οι σχετικές διαφορές

Ένα σημαντικό τμήμα των ακινήτων που εγγράφονται με δικαιούχο το Δημόσιο αφορά τις δασικές εκτάσεις, οι οποίες κατά τεκμήριο κυριότητας που θεσπίστηκε υπέρ του Δημοσίου με το β.δ 17.11.1836 «περί ιδιωτικών δασών» και το ισχύον σήμερα αντίστοιχο τεκμήριο κυριότητας του άρθρου 62 παρ. 1 του Ν. 998/1979 θεωρούνται ότι  είναι δημόσια μέχρι της αναγνωρίσεώς τους ως ιδιωτικών.

Συνεπώς , το πιο  σημαντικό κριτήριο κατά τη διάρκεια της κτηματογράφησης είναι το αν μία έκταση είναι δασική ή όχι . Αν είναι δασική , κατά τεκμήριο ( και με ελάχιστες εξαιρέσεις ) η έκταση αυτή ανήκει στο Ελληνικό Δημόσιο
Η διαδικασία χαρακτηρισμού μίας έκτασης ως δασικής ή μη προβλέπεται κατά τον ακόλουθο τρόπο
α) Με την κύρωση δασικού χάρτη κατά  τη διαδικασία του άρθρου 27 του Ν. 2664/1998 . Μέχρι σήμερα σε ελάχιστες περιοχές  έχουν κυρωθεί δασικοί χάρτες ( βλ. περισσότερα στον πίνακα με τις περιοχές στις οποίες έχουν κυρωθεί δασικοί χάρτες ή βρίσκονται στη διαδικασία των αναρτήσεων και ενστάσεων

β) Με αίτηση προς την επιτροπή του άρθρου 10 παρ. 3 του Ν. 998/1979 όπου προβλέπεται η διαδικασία χαρακτηρισμού μίας έκτασης ως δασικής ή όχι με δεσμευτικό για τη διοίκηση χαρακτήρα

Δασικές εκτάσεις: Πώς λύνονται οι σχετικές διαφορές

Σχετικές αποφάσεις

Δασική έκταση: Πώς λύνονται οι σχετικές διαφορές 

Η διάταξη του άρθρου 19 παρ. 4 του Ν. 2664/1998 σκοπεί στη διευκόλυνση των ιδιωτών των οποίων το ακίνητο διεκδικήθηκε, ως δασική έκταση , που εν συνεχεία κρίθηκε ότι αμετακλήτως δεν έχει τέτοιο χαρακτήρα, ώστε να γίνει η διόρθωση καταχώρισης των ιδιωτικών ακινήτων ευχερέστερη προς αποφυγή της μακρόχρονης και δαπανηρής διαδικασίας του άρθρου 6 παρ. 2 του ως άνω νόμου , αφού δεν προβλήθηκε επί του εν λόγω ιδιωτικού ακινήτου δικαίωμα του Δημοσίου , ούτε δε προβλήθηκαν αντιρρήσεις κατά της αίτησης των ιδιωτών για καταχώρισή τους ως ιδιοκτητών του εν λόγω ακινήτου ….Κατά συνέπεια , αναλόγως εφαρμοζομένης της διατάξεως του άρθρου 19 παρ. 4 , για την εφαρμογή της αρκεί η αμετάκλητη πράξη χαρακτηρισμού του Δασάρχη βάσει της οποίας κρίνεται ότι το κοινό ακίνητο των αιτούντων δεν αποτελεί δασική έκταση.

ΜονΠρωτΠατρών 307/2005

 

Δ Εκδοση

Πρόσφατα άρθρα

Έγγραφο 1400887/ΝΔ 93/11-3-2014 – Μεταγραφή πιστοποιητικού μη αποποίησης κληρονομιάς από δανειστή του κληρονόμου – Δεν απαιτείται πιστοποιητικό ΕΝΦΙΑ
16 Ιανουαρίου, 2021
“Βροχή” οι αγωγές από το Δημόσιο κατά ιδιοκτητών στην Καλαμαριά. Όταν το Δημόσιο βάζει νάρκες στην ολοκλήρωση του κτηματολογίου και αναιρεί τον νόμο 3127/2003 που το ίδιο ψήφισε με την άσκηση αγωγών για διεκδίκηση ολόκληρων οικοδομών σε όλη την Καλαμαριά
11 Ιανουαρίου, 2021
ΜονΠρωτΘεσ 12148/2015 Είναι δυνατή η κτήση κυριότητας σε οριζόντια ιδιοκτησία με χρησικτησία ακόμη και αν δεν έχει προηγηθεί πράξη σύστασης οριζόντιας ιδιοκτησίας
10 Ιανουαρίου, 2021
Αρείου Πάγου 991/2020 Για την μεταγραφή της πράξης αποδοχής κληρονομιάς δεν απαιτείται α) υπεύθυνη δήλωση των κληρονόμων ότι το Δημόσιο δεν διεκδικεί την έκταση γιατί η σχετική υποχρέωση αναφέρεται σε πράξη «εν ζωή» και όχι αιτία θανάτου και β) πιστοποιητικό του χαρακτήρα της έκτασης όταν η περιοχή είναι υπό κτηματογράφηση , η σχετική υποχρέωση υφίσταται όταν έχει ολοκληρωθεί η κτηματογράφηση και έχει κυρωθεί ο δασικός χάρτης
9 Ιανουαρίου, 2021
ΜονΠρωτΘεσ 28072/2007 Η διόρθωση των ονοματεπωνυμικών στοιχείων του δικαιούχου, τα οποία προκύπτουν από την αστυνομική ταυτότητα ή άλλα δημόσια έγγραφα με αποδεικτική ως προς τα στοιχεία αυτά ισχύ, καθώς επίσης στοιχείων σχετικών με το καταχωρισθέν δικαίωμα, τον τίτλο αυτού και το ιδιοκτησιακό αντικείμενο μπορούν να γίνουν οποτεδήποτε , ακόμη και μετά την οριστικοποίηση των πρώτων εγγραφών
8 Ιανουαρίου, 2021