Με έμφαση στα θέματα
Κτηματολογίου και Κληρονομιών
Το γραφείο ιδρύθηκε
το έτος 1975
Δίκτυο συνεργατών
σε όλη την Ελλάδα

Δασικές εκτάσεις: Πώς λύνονται οι σχετικές διαφορές

Ένα σημαντικό τμήμα των ακινήτων που εγγράφονται με δικαιούχο το Δημόσιο αφορά τις δασικές εκτάσεις, οι οποίες κατά τεκμήριο κυριότητας που θεσπίστηκε υπέρ του Δημοσίου με το β.δ 17.11.1836 «περί ιδιωτικών δασών» και το ισχύον σήμερα αντίστοιχο τεκμήριο κυριότητας του άρθρου 62 παρ. 1 του Ν. 998/1979 θεωρούνται ότι  είναι δημόσια μέχρι της αναγνωρίσεώς τους ως ιδιωτικών.

Συνεπώς , το πιο  σημαντικό κριτήριο κατά τη διάρκεια της κτηματογράφησης είναι το αν μία έκταση είναι δασική ή όχι . Αν είναι δασική , κατά τεκμήριο ( και με ελάχιστες εξαιρέσεις ) η έκταση αυτή ανήκει στο Ελληνικό Δημόσιο
Η διαδικασία χαρακτηρισμού μίας έκτασης ως δασικής ή μη προβλέπεται κατά τον ακόλουθο τρόπο
α) Με την κύρωση δασικού χάρτη κατά  τη διαδικασία του άρθρου 27 του Ν. 2664/1998 . Μέχρι σήμερα σε ελάχιστες περιοχές  έχουν κυρωθεί δασικοί χάρτες ( βλ. περισσότερα στον πίνακα με τις περιοχές στις οποίες έχουν κυρωθεί δασικοί χάρτες ή βρίσκονται στη διαδικασία των αναρτήσεων και ενστάσεων

β) Με αίτηση προς την επιτροπή του άρθρου 10 παρ. 3 του Ν. 998/1979 όπου προβλέπεται η διαδικασία χαρακτηρισμού μίας έκτασης ως δασικής ή όχι με δεσμευτικό για τη διοίκηση χαρακτήρα

Δασικές εκτάσεις: Πώς λύνονται οι σχετικές διαφορές

Σχετικές αποφάσεις

Δασική έκταση: Πώς λύνονται οι σχετικές διαφορές 

Η διάταξη του άρθρου 19 παρ. 4 του Ν. 2664/1998 σκοπεί στη διευκόλυνση των ιδιωτών των οποίων το ακίνητο διεκδικήθηκε, ως δασική έκταση , που εν συνεχεία κρίθηκε ότι αμετακλήτως δεν έχει τέτοιο χαρακτήρα, ώστε να γίνει η διόρθωση καταχώρισης των ιδιωτικών ακινήτων ευχερέστερη προς αποφυγή της μακρόχρονης και δαπανηρής διαδικασίας του άρθρου 6 παρ. 2 του ως άνω νόμου , αφού δεν προβλήθηκε επί του εν λόγω ιδιωτικού ακινήτου δικαίωμα του Δημοσίου , ούτε δε προβλήθηκαν αντιρρήσεις κατά της αίτησης των ιδιωτών για καταχώρισή τους ως ιδιοκτητών του εν λόγω ακινήτου ….Κατά συνέπεια , αναλόγως εφαρμοζομένης της διατάξεως του άρθρου 19 παρ. 4 , για την εφαρμογή της αρκεί η αμετάκλητη πράξη χαρακτηρισμού του Δασάρχη βάσει της οποίας κρίνεται ότι το κοινό ακίνητο των αιτούντων δεν αποτελεί δασική έκταση.

ΜονΠρωτΠατρών 307/2005

 

Δ Εκδοση

Πρόσφατα άρθρα

Εκτίμηση κόστους συναλλαγής με τα υποθηκοφυλακεία
30 Ιουλίου, 2021
ΑΠ 894/2020 Η κυριότητα επί των οθωμανικών κτημάτων της Αττικής δεν περιήλθε στο Δημόσιο με το δικαίωμα πολέμου αφου η Αττική δεν κατακτήθηκε με όπλα – Για τα δάση προϋπόθεση κυριότητας του Δημοσίου είναι η ιδιότητα του ακινήτου ως δάσους την 29.11.1836
30 Ιουλίου, 2021
lex
Ανώμαλες δικαιοπραξίες σε ΖΟΕ Ποιος θεωρείται ως κρίσιμος χρόνος της κατάτμησης σε ακίνητα εντός ΖΟΕ
28 Ιουλίου, 2021
Τα ανταλλάξιμα της Καλαμαριάς , οι Σέρρες και στο τέλος Πιερρακάκης …..
19 Ιουλίου, 2021
ΜονΕφΛαρ 573)2020. Αγωγή κατά του Ελληνικού Δημοσίου για διόρθωση ανακριβούς εγγραφής «αγνώστου ιδιοκτήτη» με κτήση κυριότητας την χρησικτησία.
29 Ιουνίου, 2021